2010 m. gegužės 5 d., trečiadienis

Buhalterinės apskaitos įstatymo naujovės

Kadangi užsienio bendrovės filialo metinė finansinė atskaitomybė sudaroma buhalterinę apskaitą ir finansinę atskaitomybę reglamentuojančių LR teisės aktų nustatyta tvarka, siūloma Buhalterinės apskaitos įstatymo (BAĮ) projekte patikslinti įstatymo taikymo sritį, papildant 1 straipsnio 1 dalį nuostata, jog šis įstatymas nustato juridinių asmenų filialų ir atstovybių, kurie yra Lietuvos Respublikoje, turto, nuosavo kapitalo, įsipareigojimų buhalterinę apskaitą, jos organizavimą. Atsižvelgiant į tai, kad, pagal Kolektyvinio investavimo subjektų įstatymą, valdymo įmonė gali valdyti ir investicinius fondus, tikslinamas ir įstatymo 1 straipsnis.

Pagal Draudimo įstatymą draudimo įmonėse privalo būti tvarkoma buhalterinė apskaita ir sudaroma finansinė atskaitomybė.


BAĮ tikslinama sąvoka „apskaitos standartai“, nes yra Verslo apskaitos standartai ir, pagal Viešojo sektoriaus buhalterinės apskaitos ir finansinės atskaitomybės sistemos reformos koncepcijos nuostatas, biudžetinės įstaigos, tvarkydamos apskaitą, vadovausis Viešojo sektoriaus apskaitos ir finansinės atskaitomybės standartais. Iš įstatymo braukiamos sąvokos „pajamos“ ir „sąnaudos“ , nes VAS šios sąvokos apibrėžtos skirtingai nei Viešojo sektoriaus apskaitos ir finansinės atskaitomybės standartuose.

Kadangi pagal galiojančius teisės aktus neribotos civilinės atsakomybės juridinis asmuo gali turėti ne tik savininką, bet ir vadovą, pakeičiama sąvoka „ūkio subjekto vadovas“. Atsižvelgiant į tai, kad biudžetinėms įstaigoms, pelno nesiekiantiems ribotos civilinės atsakomybės juridiniams asmenims pavyzdinius sąskaitų planus parengia, patvirtina ir paskelbia Finansų ministerija, keičiamos BAĮ nuostatos dėl pavyzdinio sąskaitų plano.

BAĮ 10 straipsnis keičiamas taip, jog individualios įmonės savininkas gali tvarkyti tik savo įmonės buhalterinę apskaitą, gyventojas, kuris verčiasi individualia veikla, gali tvarkyti tik savo buhalterinę apskaitą, ūkininkas arba ūkininko partneriai gali tvarkyti tik savo ūkio buhalterinę apskaitą.

11 straipsnyje nustatyta tik vyriausiojo buhalterio (buhalterio) ir apskaitos paslaugas teikiančios įmonės atsakomybė, todėl siūloma aiškiau išdėstyti 11 straipsnio 1 dalį, kad už buhalterinių įrašų teisingumą atsako buhalterinę apskaitą tvarkantis asmuo, ne ūkio subjektas ar jo struktūrinis padalinys, taip pat nustatoma centralizuotai apskaitą tvarkančios biudžetinės įstaigos atsakomybė. 17 straipsnyje siūloma patikslinti Įmonių finansinės atskaitomybės įstatymo pavadinimą. Siūloma papildyti BAĮ nuostatą dėl komercinės paslapties, kad apskaitos informacija, kuri nenurodoma metiniame pranešime arba veiklos ataskaitoje, neskelbiama.

1 komentaras:

  1. Tokie procesai, kaip buhalterinė apskaita yra sudėtingi ir biurokratizuoti, tačiau keičiantis tvarkai ir didėjant užsienio įmonių plėtrai Lietuvoje - verta pamąstyti apie įstatymų potvarkius, kad sąlygos tenkintų tiek lietuvių, tiek ir užsieniečių verslininkų lūkesčius.

    AtsakytiPanaikinti